středa 30. dubna 2014

Jahodovo-rebarborový koláč

   Sama nemůžu uvěřit, že jsem stvořila něco tak romantického a...sladkého. Abyste byli v obraze - nemám ráda, když je jídlo naaranžované na starodávných talířcích, k tomu stoleté příbory, chápala bych to u postů z chalup apod...Vidím to na spoustě blogů, v časopisech. Co naplat - asi je teď takový trend ;)
   Studuji design, mám ráda jednoduchost a střídmost a snažím se ji přenášet i do fotek jídla. A protože výjimka potvrzuje pravidlo, mám pro Vás tyto superromantické fotky k receptu na báječný jahodovo-rebarborový koláč.

Na koláčovou formu (28 cm) jsem použila:

Těsto:
80 g žitné celozrnné mouky
100 g hladké mouky
100 g másla
jedno opravdu velké domáci vejce
1 vanilkový cukr
špetku soli
studenou vodu (dle potřeby)

Náplň:
2 vejce
kelímek zakysané smetany
půl vaničky tvarohu
cca 350 g jahod
2 velké stonky rebarbory
cukr (podle chuti)
skořice

   Troubu rozehřejte na 200 stupňů. Ingredience na těsto jsem smíchala dohromady, těsto propracovala a nechala ho 15 min přikryté v lednici. Ve velké míse jsem smíchala tekuté a sypké ingredience na náplň, poté jsem přidala nakrájené jahody a rebarboru. Tu je dobré oloupat, pokud máte větší a starší kusy.
   Koláč jsem pekla asi 40 - 45 minut. Zkouška párátkem to jistí ;). Koláč je lehký, sladkost si můžete přizpůsobit podle sebe. Mám ráda kyselejší chutě, proto doufám, že se tu rebarbora neukazuje toto jako naposledy.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat