středa 16. dubna 2014

Minestrone

   Polévek není nikdy dost. Ještě před pár lety bych toho heslo nehlásala, znechucená polévkami ze školních jídelen, ale teď za ním pevně stojím. Minestrone je snad má nejoblíbenější. Celoročně sezónní, pokaždé jiná - chuťově, vzhledově. Základem je jakákoli zelenina, ale především rajčata (v zimě nahrazuji passatou či plechovkovými) a luštěniny. Poté se mohou přidat těstoviny, rýže, trocha něčeho masitého ;)...Minestrone mě baví právě proto, že na ní neexistuje žádný pevný recept.


Tentokrát jsem potřebovala (2 porce):

malá červená cibule
půlka lilku
půlka cukety
cca čtvrt brokolice
větší hrst fazolových lusků
podle chuti špenát
passata/rajčata v plechovce
velkou hrst červené čočky
voda, sůl, pepř
+ doplňkové těstoviny a navrch Pecorino

Ve větším hrnci jsem za stálého míchání cca 3 minuty orestovala všechnu zeleninu. Poté jsem zalila passatou/rajčaty a vodou. Nechala jsem vařit, dokud nebyla zelenina měkká a polévka nezhoustla. Poté jsem dochutila solí a pepřem. Podávala jsem s těstovinami a sýrem.

Máte rádi polévky? Jaké jsou vaše nejoblíbenější? Díky za všechny typy ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat